logo redirect pin user minus plus fax mobile-phone office-phone data envelope globe outlook retail close line-arrow-down solid-triangle-down facebook globe2 google hamburger line-arrow-left solid-triangle-left linkedin wechat play-btn line-arrow-right arrow-right solid-triangle-right search twitter line-arrow-up solid-triangle-up calendar globe-americas globe-apac globe-emea external-link music picture paper pictures play gallery download rss-feed vcard account-loading collection external-link2 internal-link share-link icon-close2
Magyar
  • Global
  • United States
  • Albania
  • Argentina
  • Australia
  • Austria
  • Bahrain
  • Baltics
  • Belgium
  • Bosnia & Herzegovina
  • Brazil
  • Bulgaria
  • Cambodia
  • Canada
  • Chile
  • Colombia
  • Croatia
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Egypt
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Greece
  • Hong Kong
  • Hungary
  • India
  • Indonesia
  • Ireland
  • Israel
  • Italy
  • Japan
  • Jordan
  • Kazakhstan
  • Kenya
  • Korea
  • Kuwait
  • Latin America
  • Luxembourg
  • Mainland China
  • Malaysia
  • Mexico
  • Montenegro
  • Morocco
  • Netherlands
  • New Zealand
  • North Macedonia
  • Norway
  • Oman
  • Pakistan
  • Panama
  • Philippines
  • Poland
  • Portugal
  • Romania
  • Saudi Arabia
  • Serbia
  • Singapore
  • Slovakia
  • Slovenia
  • South Eastern Europe
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • Taiwan
  • Thailand
  • Turkey
  • Ukraine
  • United Arab Emirates
  • United Kingdom
  • Venezuela
  • Vietnam
Magyar
  • Magyar
  • Angol
+36 1 374 3040
  • Szolgáltatások
    • Üzletágak
      • Tanácsadás és Tranzakciómenedzsment
      • Ingatlanvagyon-kezelés
      • Mérnöki Szolgáltatások és Projektmenedzsment
      • Tőkepiacok
      • Értékbecslés és Tanácsadás
      • Advertising
      • Globális Munkahelyi Megoldások
    • Befektetői és Fejlesztői Szolgáltatások
      • Tőkepiacok - Tőkebefektetési Tanácsadók
      • Tőkepiacok – Vállalati Tőkepiac
      • Tőkepiacok - Befektetési célú ingatlanok
      • Bérbeadóképviselet
      • Ingatlanvagyon-kezelési szolgáltatások – Kiemelt Ingatlanok
      • Értékbecslés és tanácsadás - Speciális piacok és más ágazatok
      • Értékbecslés és tanácsadás – Nemzetközi hatókör
      • CBRE Magyarország Értékbecslési Szolgáltatása
    • Bérlői Szolgáltatások
      • Tanácsadás és tranzakciók – Bérlői tranzakciók
      • Tanácsadás és Tranzakciók – Portfólió- és Lokáció Tanácsadás
      • Tanácsadás és Tranzakciók – Portfóliószolgáltatások
      • Tanácsadás és Tranzakciók – Logisztika
      • Tanácsadás és tranzakciók – Tranzakciómenedzsment
      • Tanácsadás és Tranzakciók – Munkahely és Térkihasználtság
      • Létesítmény Üzemeltetés
      • Asset Services REAS
      • Projektmenedzsment
    • Iparágak és Specifikus Piacok
      • Irodák
      • Kiskereskedelmi szolgáltatások
      • Ipari és logisztikai szolgáltatások
      • Szállodák
      • Adatközpont Megoldások
      • Energia és fenntarthatóság
      • Egészségügy
      • Integrált laboratóriumi szolgáltatások
      • Olaj- és autóipar
  • Ingatlanok
  • Kutatás és Elemzés
    • Hungary 2022 Real Estate Outlook
  • Munkatársak és Irodák
  • Rólunk
    • A CBRE-ról Befektetőknek
      Hírek
      Belmagasság Blog
      Karrier
      Vállalati Információ
      Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás

Következő

Új vezető a CBRE kiskereskedelmi csapatában
  • CBRE Magyarország
  • Rólunk
  • Hírek
  • Az otthoni munkavégzés és az irodai élet is átalakul

Az otthoni munkavégzés és az irodai élet is átalakul

Hungay | május 20, 2020
  • E-mail
  • Megosztás
  • Twitter
  • Megosztás

WFH_ltalnos_970x250

A CBRE legfrissebb magyarországi és régiós kutatási eredményei

 

Budapest, 2020. május 20. - Beszélgetés a kollégákkal, közös ebédek és kávézások, fix munkaállomás és az éles határ munka és magánélet között - ezek hiányoznak a legjobban a munkavállalóknak, derült ki a CBRE, a világ legnagyobb kereskedelmi ingatlan- és befektetési vállalatának friss, Magyarországon is elvégzett kutatásából. A megkérdezett, CEE és SEE régióban élő, több mint 1200 irodai dolgozó válaszaiból többek között az is körvonalazódik, hogy milyen döntések mentén kell kialakítani az irodai életet a vírus lecsengésével.

 

Válaszadók

2020 áprilisában, a kijárási korlátozások legszigorúbb időszakában, régiós szinten 1210 munkavállalót kérdezett meg az irodai élet egyik legnagyobb szakértője, a CBRE arról, hogy hogyan értékelik a kihívásokat rejtő home office műfaját.

Összességében a magyar kérdőívet kitöltők fele 100 főnél több munkavállalót foglalkoztató multinacionális cégnél dolgozik, 77%-a középvezetői szinten lévő menedzser vagy tapasztalt munkavállaló, akik a vírust megelőzően többnyire alkalmanként dolgoztak otthonról.

 

Mi hiányzik a legjobban?

A kutatás eredménye azt mutatja, hogy a személyes kapcsolatok hiánya a legjellemzőbb, melyek a közös ebédeket, kávézásokat és folyosói beszélgetéseket jelentik. Ugyanakkor legalább ennyire fajsúlyos a munka és a magánélet elválasztásában rejlő kihívások és a fix munkaállomások hiánya.


Otthoni munkavégzés során mi hiányzik legjobban a munkavállalóknak?

Mindezek mellett a legmodernebb irodák dolgozói hiányolták azokat az extra szolgáltatásokat, amelyeket megszokhattak korábban, és amelyeket szeretnének visszakapni.

A megszokott irodatér legfontosabb jellemzői

Milyen lesz újra az irodai élet

A vírushelyzet lecsengése utáni munkavégzés menete nem tér majd vissza a normál kerékvágásba, éppen ezért az aktuális trendeket figyelembe véve az elkövetkezendő időszakban megnövekszik az irodai átalakítások iránti igény. Igaz, hogy az irodai munkavégzés vonzóbbá vált, hiszen a megkérdezettek 38%-a újratárgyalná az otthoni munkavégzés feltételeit munkaadójával, és 37% az, aki továbbra is legalább heti egyszer otthonról dolgozna. Ugyanakkor 17%-a egyáltalán nem akar majd otthonról dolgozni a jövőben, és már csak 7% szeretne 3-nál több napot otthonról dolgozni a héten. 

 

Noha a munkavállalói magatartás változni fog a jövőben, egyre több vállalat vezet majd be új szabályokat. A vírushelyzet sok olyan megelőzési módszert is megtanított az irodahasználóknak, amelyek a jövőben a normál ügymenet részei lehetnek, ilyen például az érintésmentes be- és kilépés, nagyobb térközök az egyes munkaállomások között, vagy fertőtlenítés szerepe a gyakran használt irodai eszközökön, felületeken.

 

Az otthoni munkavégzésről szóló magyar nyelvű CBRE kutatási anyag az alábbi linken keresztül érhető el: https://insights.cbrehungary.hu/wfh-research-2020

 

 

Hírek

Kiemelt cikkünk
cbre-label-related

Új vezető a CBRE kiskereskedelmi csapatában

január 12, 2021
január 12, 2021
Olvasson tovább
Kiemelt cikkünk
cbre-label-related

A magyarok belföldi utazási igénye mentőöv lehet a hazai turizmusnak

június 30, 2020
június 30, 2020
Olvasson tovább
Kiemelt cikkünk
cbre-label-related

Szárnyalnak az outlet centerek, a belvárosi üzletek azonban küzdenek

június 24, 2020
június 24, 2020
Olvasson tovább

Kapcsolat

$name
Tóth Barnabás
Marketing és Kommunikációs Igazgató
+36 1 374 3040
+3619190107
  • Hírek
  • Rólunk
  • Karrier
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép
  • Felhasználási feltételek
  • A SCHREMS II. ÍTÉLETRE ADOTT VÁLASZUNK
  • LinkedIn
Eiffel Palace | Bajcsy-Zsilinszky út 78. | Budapest | 1055 | Hungary