logo redirect pin user minus plus fax mobile-phone office-phone data envelope globe outlook retail close line-arrow-down solid-triangle-down facebook globe2 google hamburger line-arrow-left solid-triangle-left linkedin wechat play-btn line-arrow-right arrow-right solid-triangle-right search twitter line-arrow-up solid-triangle-up calendar globe-americas globe-apac globe-emea external-link music picture paper pictures play gallery download rss-feed vcard account-loading collection external-link2 internal-link share-link icon-close2
Magyar
  • Global
  • United States
  • Albania
  • Argentina
  • Australia
  • Austria
  • Bahrain
  • Baltics
  • Belgium
  • Bosnia & Herzegovina
  • Brazil
  • Bulgaria
  • Cambodia
  • Canada
  • Chile
  • Colombia
  • Croatia
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Egypt
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Greece
  • Hong Kong
  • Hungary
  • India
  • Indonesia
  • Ireland
  • Israel
  • Italy
  • Japan
  • Jordan
  • Kazakhstan
  • Kenya
  • Korea
  • Kuwait
  • Latin America
  • Luxembourg
  • Mainland China
  • Malaysia
  • Mexico
  • Montenegro
  • Morocco
  • Netherlands
  • New Zealand
  • North Macedonia
  • Norway
  • Oman
  • Pakistan
  • Panama
  • Philippines
  • Poland
  • Portugal
  • Romania
  • Saudi Arabia
  • Serbia
  • Singapore
  • Slovakia
  • Slovenia
  • South Eastern Europe
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • Taiwan
  • Thailand
  • Turkey
  • Ukraine
  • United Arab Emirates
  • United Kingdom
  • Venezuela
  • Vietnam
Magyar
  • Magyar
  • Angol
+36 1 374 3040
  • Szolgáltatások
    • Üzletágak
      • Tanácsadás és Tranzakciómenedzsment
      • Ingatlanvagyon-kezelés
      • Mérnöki Szolgáltatások és Projektmenedzsment
      • Tőkepiacok
      • Értékbecslés és Tanácsadás
      • Advertising
      • Globális Munkahelyi Megoldások
    • Befektetői és Fejlesztői Szolgáltatások
      • Tőkepiacok - Tőkebefektetési Tanácsadók
      • Tőkepiacok – Vállalati Tőkepiac
      • Tőkepiacok - Befektetési célú ingatlanok
      • Bérbeadóképviselet
      • Ingatlanvagyon-kezelési szolgáltatások – Kiemelt Ingatlanok
      • Értékbecslés és tanácsadás - Speciális piacok és más ágazatok
      • Értékbecslés és tanácsadás – Nemzetközi hatókör
      • CBRE Magyarország Értékbecslési Szolgáltatása
    • Bérlői Szolgáltatások
      • Tanácsadás és tranzakciók – Bérlői tranzakciók
      • Tanácsadás és Tranzakciók – Portfólió- és Lokáció Tanácsadás
      • Tanácsadás és Tranzakciók – Portfóliószolgáltatások
      • Tanácsadás és Tranzakciók – Logisztika
      • Tanácsadás és tranzakciók – Tranzakciómenedzsment
      • Tanácsadás és Tranzakciók – Munkahely és Térkihasználtság
      • Létesítmény Üzemeltetés
      • Asset Services REAS
      • Projektmenedzsment
    • Iparágak és Specifikus Piacok
      • Irodák
      • Kiskereskedelmi szolgáltatások
      • Ipari és logisztikai szolgáltatások
      • Szállodák
      • Adatközpont Megoldások
      • Energia és fenntarthatóság
      • Egészségügy
      • Integrált laboratóriumi szolgáltatások
      • Olaj- és autóipar
  • Ingatlanok
  • Kutatás és Elemzés
    • Hungary 2022 Real Estate Outlook
  • Munkatársak és Irodák
  • Rólunk
    • A CBRE-ról Befektetőknek
      Hírek
      Belmagasság Blog
      Karrier
      Vállalati Információ
      Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás

Előző

Press Release
Már átadása előtt 50 százalék fölé emelkedett a Váci Greens „D” épületének bérbeadottsága

Következő

Press Release
A CBRE kiskereskedelmi és tőkepiaci csapata is a legjobbnak bizonyult Magyarországon
  • CBRE Magyarország
  • Rólunk
  • Hírek
  • A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központokká alakulnak

A jövő bevásárlóközpontjai közösségi központokká alakulnak

Magyarország | december 13, 2017
  • E-mail
  • Megosztás
  • Twitter
  • Megosztás

A CBRE bemutatta a „Kiskereskedelem jövője 2030” című kutatását

 

A jövő bevásárlóközpontjai egyszerűen csak „központok” lesznek, és vegyes használatú ingatlanokként születnek újjá: bevásárlóközpontok alapvető részeivé válnak az egészségügyi, az oktatási és a szórakoztató egységek - derül ki a világ vezető ingatlan-tanácsadója, a CBRE „Kiskereskedelem jövője 2030” című kutatásából.

 

A bevásárlóközpontok tulajdonosai és fejlesztői egyre inkább arra koncentrálnak, amit és ahogyan azt a fogyasztók elvárják és olyan integrált közösségeket kezdenek majd létrehozni, ahol élni, dolgozni és vásárolni egyaránt lehet.

 

A CBRE előrejelzése szerint a hagyományos üzemanyagtöltő állomások (benzinkutak) is megváltoznak, és fontos mini logisztikai csomópontokká válnak, mivel ezek a telkek ideális helyszínt jelentenek az online vásárlások átvételére. Ráadásul az elektromos és hidrogén-hajtású(üzemű) járművek tulajdonosainak köre bővülésével egyre nagyobb szükség lesz "gyorstöltő" pontokra - ez pedig különösen azon városlakókat érinti, akik nem férnek hozzá kijelölt parkolóhelyhez vagy töltőhelyhez otthon.

 

Andrew Phipps, a CBRE európai kiskereskedelmi kutatásért felelős vezetője szerint „minden a változásról szól. Megváltozik a bevásárlóközpontok, a töltőállomások és a kiskereskedelem szerepe is. A változás sebessége néhány embert váratlanul érhet, mivel általában fogyasztók gondolkodásmódja és igényei gyorsabban változnak, mint ahogyan az iparág arra reagálni tud. Ez azt jelenti, hogy a befektetőknek és bérlőknek előre fel kell készülniük a változó trendekre és nem akkor alkalmazkodni, amikor az már megtörténik.”

 

A „Kiskereskedelem jövője 2030” című CBRE kutatás 40 jövőbeli insight-ot vizsgált meg arról többek között a fogyasztók életmódját, városi környezetét, kiskereskedelem működését és logisztikájának és más, az iparágat érintő trendeket - arról, hogy miképpen változhat meg a kiskereskedelem a jövőben.

 

A CBRE néhány fontos megállapítása

 

Az okostelefonok nem léteznek majd, de a mobil kereskedelem tovább bővül

Ahogy a kiterjesztett és virtuális valóság technológiája fejlődik, csökkenni fog az okostelefonoktól való általános függőség. Kisebb és hordható eszközök kapcsolják össze az embereket a Dolgok Internetével (Internet of Things, IoT) és biztosítanak hozzáférést a legtöbb információhoz és szolgáltatáshoz. A kiskereskedőknek és ingatlan-tulajdonosoknak fel kell készülniük a digitális környezet megteremtésére, amelyek kihasználhatják a fogyasztók internethez való kapcsolódását. Ezeknek azonban ki kell egészíteniük, és nem versenyezniük kell majd a fogyasztók digitális hozzáférésével.

 

A független boltok és az élelmiszer/italkereskedések sokkal elterjedtebbek lesznek

A helyi közösségek igényeinek kiszolgálására fókuszálnak a kiskereskedők, illetve a kiskereskedelmi láncok is felismerik a lehetőségeket és „lokális” megoldásokat és márkákat kínálnak a vevőiknek.

 

A bolti pénztárakat felváltják a gyors, készpénzmentes megoldások

Sok kiskereskedelmi lánc már most is eltünteti a pénztárakat és ez a tendencia valószínűleg a folytatódni fog, mivel a technológia egyre fontosabb szerepet játszik a kiskereskedelmi értékesítésben. Ennek eredményeképpen egyre kevesebb alkalmazottra lesz szükség ezen a téren. 

 

A próbafülkék segítik és nem elrejtik a vásárlási élményt

A technológia lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a virtuális környezetben próbálják fel a kiválasztott ruhákat, és a már megvásároltakkal együtt lássák az összképet. A próbafülkék technológiája lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy különböző méretű vagy stílusú terméket kérjenek az érintőképernyőn, amivel elkerülhető lesz, hogy elhagyják a próbafülkét.

 

A wellness létesítmények száma növekszik

Az „Instagram generáció” egyre fontosabb lesz, tagjainak még inkább igénye lesz a megnyerő megjelenésre és jó kondícióra, így a fitnesztermek és a hasonló szolgáltatást nyújtó egységek általánossá válnak a bevásárlóközpontokban és az újépítésű lakónegyedekben.

 

A vásárlás élmény lesz

Ahogyan az üzletek egyre inkább bemutatótermekké válnak, a szórakoztató elemek száma is drámaian emelkedik az üzletekben. A kiskereskedelemi és szórakoztató egységek közötti határ elmosódik, mivel a kiskereskedelmi márkák figyelembe veszik a vásárlói tapasztalatokat.

Hírek

Kiemelt cikkünk
cbre-label-related

Új vezető a CBRE kiskereskedelmi csapatában

január 12, 2021
január 12, 2021
Olvasson tovább
Kiemelt cikkünk
cbre-label-related

A magyarok belföldi utazási igénye mentőöv lehet a hazai turizmusnak

június 30, 2020
június 30, 2020
Olvasson tovább
Kiemelt cikkünk
cbre-label-related

Szárnyalnak az outlet centerek, a belvárosi üzletek azonban küzdenek

június 24, 2020
június 24, 2020
Olvasson tovább

Kapcsolat

$name
Tóth Barnabás
Marketing és Kommunikációs Igazgató
+36 1 374 3040
+3619190107
  • Hírek
  • Rólunk
  • Karrier
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép
  • Felhasználási feltételek
  • A SCHREMS II. ÍTÉLETRE ADOTT VÁLASZUNK
  • LinkedIn
Eiffel Palace | Bajcsy-Zsilinszky út 78. | Budapest | 1055 | Hungary